Ohjeet / UKK




Ennen kuvausta

Kuvaukseen ilmoittautuminen

Miten ilmoittaudun kuvaukseen paperilomakkeella?

Voit ilmoittautua kuvaukseemme täyttämällä koululla/päiväkodissa/urheiluseurassa jaetun kuvausluvan/ilmoittautumislomakkeen, ja toimittamalla sen kuvaajalle viimeistään kuvauspäivänä.

Lomake tulee olla huoltajan tai 18 vuotta täyttäneen kuvattavan allekirjoittama.

Jos kuvattavan vanhemmat asuvat eri talouksissa ja haluavat ilmoitukset tilattavista kuvista, molempien vanhempien pitää täyttää erillinen lomake oman kuvatilauksen tekemistä varten.

Ylimääräisiä lomakkeita voi tiedustella koululta/päiväkodilta/urheiluseurasta.

Miten ilmoittaudun kuvaukseen sähköisesti?

Joihinkin kuvauksiimme tulee ilmoittautua sähköisesti. Voit ilmoittautua kuvaukseen sähköisesti ainoastaan koulun/päiväkodin/seuran tai kuvaajan antamalla kuvaustunnuksella.

Kuvaustunnuksen saatuasi, ilmoittaudu kuvaukseen mahdollisimman pian (viimeistään päivää ennen kuvausta) koulun/päiväkodin/seuran antaman linkin kautta tai osoitteessa urheilukuvat.fi/ilmoittaudu.

Ilmoittaudu kuvaukseen mielellään samalla sähköpostiosoitteella, jolla olet aiemmin asioinut kuvakaupassamme.

Muista lopuksi vahvistaa kuvaukseen ilmoittautumisesi. Lähetämme onnistuneesta ilmoittautumisesta vahvistusviestin ilmoittautumisen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Huomaa, että sähköisen ilmoittautumisen kuvaukseen voi tehdä ainoastaan huoltaja tai 18 vuotta täyttänyt kuvattava.

Jos kuvattavan vanhemmat asuvat eri talouksissa ja haluavat ilmoitukset tilattavista kuvista, molempien vanhempien pitää täyttää erillisen lomakkeen oman kuvatilauksen tekemistä varten.

Miten muokkaan sähköisen ilmoittautumisen tietoja?

Voit muokata sähköisen ilmoittautumisen tietojasi kirjautumalla kuvakauppaamme urheilukuvat.fi.

Käyttäjätunnuksenasi kirjautumisessa toimii ilmoittautumisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Jos olet unohtanut salasanasi, voit tilata uuden salasanan tästä.

Kirjauduttuasi kuvakauppaamme, löydät aktiiviset sähköiset ilmoittautumiset Tulevat kuvaukset -otsikon alta. Voit muuttaa kuvaukseen osallistujan nimi-, ryhmä- ja kaverikuvatietoja tai poistaa ilmoittautumisen Kynä-ikonista.

Muista lopuksi vahvistaa sähköiseen ilmoittautumiseen tekemäsi muutokset.

Miten ilmoittaudun kuvaukseen ajanvarauksella?

Joihinkin kuvauksiimme tulee varata aika. Saat erillisen ohjeistuksen ajanvarauksen tekemiseen koululta/päiväkodilta/seuralta.

Kuvausajan varataksesi, valitse yksi kuvausaika muotokuvaukseen osallistujaa kohden (mahdollinen kaveri-/sisaruskuvaus sisältyy muotokuvausaikaan). Jos kuvattava osallistuu ainoastaan ryhmäkuvaukseen, kuvausaikaa ei tarvitse varata.

Muista lopuksi vahvistaa ajanvarauksesi. Lähetämme onnistuneesta ajanvarauksesta vahvistusviestin ajanvarauksen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Huomaa, että ajanvarauksen kuvaukseemme voi tehdä ainoastaan huoltaja tai 18 vuotta täyttänyt kuvattava.

Miten muokkaan ajanvaraustani?

Voit muokata ajanvaraustasi kirjautumalla kuvakauppaamme urheilukuvat.fi.

Kirjauduttuasi kuvakauppaamme, löydät aktiiviset sähköiset ilmoittautumiset Tulevat kuvaukset -otsikon alta. Voit muuttaa kuvaukseen osallistujan nimi-, ryhmä- ja kaverikuvatietoja tai poistaa ilmoittautumisen Muokkaa -painikkeesta.

Muista lopuksi vahvistaa ajanvaraukseen tekemäsi muutokset. Lähetämme onnistuneesta ajanvarauksesta vahvistusviestin ajanvarauksen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Miten eri talouksissa asuvat kuvattavan huoltajat voivat tehdä oman kuvatilauksen?

Jos kuvattavan vanhemmat asuvat eri talouksissa ja haluavat ilmoitukset tilattavista kuvista, molempien vanhempien pitää täyttää erillinen lomake oman kuvatilauksen tekemistä varten. Ylimääräisiä lomakkeita voi tiedustella koululta/päiväkodilta/seuralta.

Jos kuvaukseen ilmoittaudutaan sähköisesti, molempien vanhempien pitää tehdä erillinen sähköinen ilmoittautuminen oman kuvatilauksen tekemistä varten. Jos sähköisessä ilmoittautumisessa on myös ajanvaraus, vain toinen vanhempi varaa kuvausajan.

Onko kuvaukseen ilmoittautuminen pakollista?

Kuvaukseemme osallistuminen ja kuvatilauksen tekeminen kuvakaupastamme edellyttävät kuvattavan ennakkoilmoittautumista. Ilmoittautuminen kuvaukseen tulee tehdä koulun/päiväkodin/seuran antaman ohjeistuksen mukaan joko paperilomakkeella tai sähköisen ilmoittautumisen kautta.

Huomaa, että kuvaukseen ilmoittautumisen voi tehdä ainoastaan huoltaja tai 18 vuotta täyttänyt kuvattava.



Kuvaukseen valmistautuminen

Mitä tarvitaan mukaan kuvauspäivänä?

Kuvaukseen voi ilmoittautua koulu/päiväkotikohtaisen sopimuksen mukaan joko paperilomakkeen tai sähköisen ilmoittautumisen avulla.

Paperilomaketta käytettäessä kuvaukseemme osallistujan tulee viimeistään kuvauspäivänä toimittaa kuvaajalle huoltajan tai 18 vuotta täyttäneen kuvattavan allekirjoittama kuvauslupa-/ilmoittautumislomake.

Sähköisessä ilmoittautumisessa riittää, että kuvattava on ilmoittautunut kuvaukseen määräaikaan mennessä. Jos ilmoittautuminen tulee myöhässä, seuraa ohjeita ja ota kuvaukseen mukaan ilmoittautumisvahvistuksessa oleva oppilasnumero.

Miten kuvaukseen kannattaa pukeutua?

Kuvauksessa kannattaa suosia värikkäitä vaatteita. Vältä ohuita raitoja ja pikkuruisia ruutukuoseja, koska ne saattavat aiheuttaa kuviin läikikkään moiré-efektin.

Huomaa, että vaatteissa olevat isot kuviot ja tekstit voivat rajautua poikki.

Asusteista pitkät kaulakorut ja riipukset saattavat myös rajautua ikävästi muotokuvan ulkopuolelle. Silmälasit kannattaa pestä ennen kuvausta ja asettaa oikealle kohdalle.

Miten hiukset kannattaa asetella kuvauksessa?

Korkea kampaus saattaa vaikuttaa muotokuvan rajaukseen, kun kuva joudutaan ottamaan kauempaa.

Suosittelemme kuvaukseemme osallistuvia tarkistamaan hiukset juuri ennen kuvausta, sillä kuvaajan on vaikea tietää, mikä kuuluu kuvattavan hiustyyliin.




Kuvauspäivänä

Kuvaukseen osallistuminen

Mitä tapahtuu, jos kuvaukseen ilmoittautunut ei voikaan osallistua kuvaukseen?

Jos kuvaukseemme ilmoittautunut ei esim. sairastumisen vuoksi voi osallistua kuvaukseen, hänelle tarjotaan mahdollisuus tilata oman luokan/ryhmän/joukkueen yhteiskuva kuvakaupastamme.

Mahdollisuuksien mukaan järjestämme paikkakunta- ja koulukohtaisia uusintakuvauksia sekä koko perheelle avoimia pop up -kuvauksia, jolloin muotokuvaukseen voi osallistua myös varsinaisen kuvauspäivän jälkeen.

Miten voin osallistua uusintakuvaukseen?

Voit tiedustella uusintakuvauksia myös asiakaspalvelustamme.




Kuvauksen jälkeen

Kuvakauppaan kirjautuminen

Milloin kuvavedokset ovat nähtävillä kuvakaupassa?

Toimitamme kuvavedoksesi nähtäville kuvakauppaamme urheilukuvat.fi noin 1–2 viikon kuluttua kuvauksesta.

Saat ilmoituksen ilmoittautumisen yhteydessä antamaasi puhelinnumeroon ja sähköpostiosoitteeseen, kun uudet kuvasi ovat nähtävillä ja tilattavissa kuvakaupassamme.

Miten kirjaudun kuvakauppaan ensimmäisen kerran?

Vieraillessasi kuvakaupassamme ensimmäistä kertaa sinun tulee rekisteröityä kuvakaupan käyttäjäksi.

Kun kuvasi ovat tilattavissa, lähetämme ilmoittautumisen yhteydessä antamaasi sähköpostiin ja puhelinnumeroon linkin sekä ohjeet kuvakauppaan rekisteröitymistä varten.

Tallennamme tietosi järjestelmäämme kuvauslupa-/ilmoittautumislomakkeeseen täyttämiesi tietojen perusteella. Tarkistathan rekisteröityessäsi asiakastilisi tietojen oikeellisuuden.

Jos olet ilmoittautunut kuvaukseen sähköisesti, olet samalla rekisteröitynyt kuvakaupan käyttäjäksi eikä kuvakauppaan rekisteröitymistä tarvitse tehdä.

Huomaa, että kuvakauppaan tarvitsee rekisteröityä vain kerran. Kuvakaupan käyttäjätunnuksenasi toimii jatkossa rekisteröitymisen yhteydessä ilmoittamasi sähköpostiosoite sekä salasana.

Jos olet unohtanut salasanasi, voit tilata uuden salasanan tästä.

Miten rekisteröidyn kuvakaupan käyttäjäksi sähköpostiosoitteella?

Kun rekisteröidyt kuvakauppaamme, käyttäjätunnuksenasi toimii kuvaukseen ilmoittautumisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite.

Salasanan saat luotua samalla, kun rekisteröidyt kuvakauppamme käyttäjäksi. Jos olet unohtanut salasanasi, voit tilata uuden salasanan tästä.

Miten rekisteröidyn kuvakaupan käyttäjäksi oppilaskoodilla?

Jos et ole antanut sähköpostiosoitettasi kuvaukseen ilmoittautuessasi, voit rekisteröityä kuvakauppamme käyttäjäksi myös oppilaskoodilla tästä.

Huomaa, että oppilaskoodi on kertakäyttöinen. Kun olet rekisteröitynyt oppilaskoodilla kuvakauppamme käyttäjäksi, kirjautuminen kuvakauppaamme onnistuu jatkossa rekisteröitymisen yhteydessä ilmoittamallasi sähköpostiosoitteella ja salasanalla.

Jos olet unohtanut salasanasi, voit tilata uuden salasanan tästä.

Miten toimin, jos en saa sähköpostia tai tekstiviestiä kuvavedoksista?

Saat ilmoituksen kuvakaupassamme nähtävillä olevista kuvavedoksista noin 1–2 viikon kuluttua kuvauksesta. Huomaa, että koulun/päiväkodin/seuran kuvaus voidaan järjestää useampana päivänä, jolloin kyseisen kuvauserän kuvavedosten toimitus aloitetaan vasta viimeisen kuvauspäivän jälkeen.

Jos lähettämämme sähköpostiviestit eivät tule perille, tarkista ettei viestimme ole päätyneet sähköpostissasi roskapostikansioon tai muuhun suodatettuun alikansioon (esim. tarjoukset -välilehdelle).

Huomaa myös, että sähköpostiviestit eivät tule perille, jos sähköpostilaatikkosi on täynnä tai jos olet estänyt lähettäjän support@ tai nettikauppa@urheilukuvat.fi

Jos sähköpostiosoitettasi ei löydy lainkaan järjestelmästämme, tarkista onko käyttäjätilisi mahdollisesti luotu jollain toisella sähköpostiosoitteella.

Muissa ongelmatilanteissa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Mistä saan uuden salasanan kuvakauppaan?

Jos olet unohtanut salasanasi kuvakauppaamme, voit tarvittaessa tilata uuden salasanan tästä.

Onko kuvakauppaan pakko kirjautua, jotta voi nähdä kuvavedokset?

Toimitamme kuvavedokset nähtäville ainoastaan kuvakauppaamme urheilukuvat.fi.

Emme enää toimita tutustumiskuvia kotiin nähtäväksi.

Onko kuvakauppaan pakko kirjautua, jotta voi tilata kuvatuotteita?

Kuvien tilaaminen edellyttää kuvatilauksen vahvistamista kuvakaupassamme urheilukuvat.fi.

Emme enää toimita tutustumiskuvia kotiin nähtäväksi.



Tilaus

Miksi kuvakaupan ostoskorissa on valmiiksi tuotteita?

Kuvakaupan ostoskoriin valmiiksi sisällytetyt tuotteet vaihtelevat sopimuskohtaisesti. Joskus ostoskori voi olla myös tyhjä, jolloin voit lisätä haluamasi tuotteet ostoskoriin yksitellen tai valita tilauksesi pohjaksi esim. suosituimpia tuotteita sisältävän kuvapaketin.

Miten muokkaan tilaustani kuvakaupassa?

Kirjautuessasi kuvakauppaamme siirryt automaattisesti näkymään, jossa esitellään uusimmat kuvasi. Tilauksesi perustana on suosituimmista tuotteista koostuva tuotepaketti, jonka sisältöä voit vapaasti muokata ostoskorissa.

Jos tilauksesi sisältö on tyhjä, voit lisätä haluamasi tuotteet ostoskoriin yksitellen tai valita tilauksesi pohjaksi esim. suosituimpia tuotteita sisältävän kuvapaketin.

Löydät lisää tuotteita kuvakauppamme Valokuvat, Lahjatuotteet sekä Kortit -tuotekategorioista. Avattuasi tuotesivun, voit valita tuotteeseen haluamasi ilmeen ja värisävyn sekä muuttaa tilattavien tuotteiden lukumäärän pudotusvalikosta. Joihinkin tuotteisiin voi lisätä myös tekstiä ja valita taustagrafiikan.

Huomaa, että voit valita joihinkin tuotteisiin (esim. Kuvakollaasi, 2 muotokuvaa ja Kuvakollaasi, 6 muotokuvaa) useita eri ilmeitä myös aiempien vuosien kuvauseristä tai sisarusten muotokuvista, jos perheessä kuvattujen sisarusten muotokuvat löytyvät samalta asiakastililtä.

Kun kuvatilauksesi on valmis, voit siirtyä maksamaan tilauksesi Ostoskoriin -painikkeesta. Ostoskori -näkymässä voit vielä tarkistaa tilauksesi sisällön ja tarvittaessa muokata tilattavien tuotteiden lukumäärää.

Siirry maksamaan -painikkeesta näet tilauksesi yhteenvedon ja voit valita maksutavan (esim. verkkomaksu, lasku). Ennen kuvatilauksen vahvistamista tarkista vielä huolellisesti tilauksesi sisältö sekä toimitustiedot.

Viimeistele kuvatilauksesi maksamalla tuotteet Vahvista tilaus -painikkeesta.

Jos asiakastililläsi on useampia kuvattuja, joiden kuvat haluat tilata samassa lähetyksessä, muista muokata erikseen jokaisen lapsen kuvatilaus ennen tilauksen vahvistamista.

Voinko tehdä tilauksen myös aiempien vuosien kuvista?

Säilytämme kuvavedoksesi asiakastililläsi, jolloin voit milloin tahansa palata kuvakauppaamme ihastelemaan ja tilaamaan tuotteita aiempien vuosien kuvistasi.

Huomaa, että jotkut tuotteemme mahdollistavat myös eri vuosina kuvattujen ilmeiden yhdistämisen, jolloin voit tilata kuvakollaasin eri vuosien muotokuvista (esim. Kuvakollaasi, 2 muotokuvaa ja Kuvakollaasi, 6 muotokuvaa).

Mikä on tarjoushintainen tilaus?

Kuvakauppamme tarjoaa huoltajille ensimmäisen tilauksen yhteydessä mahdollisuuden lunastaa kuvatuotteet alennettuun hintaan. Tarjouksen voi hyödyntää vain kerran, ja se on voimassa kuvakaupassamme ilmoitetun määräajan. Tämän jälkeen kuvia voi tilata normaalihinnoin.

Tarkistathan tilauksesi huolellisesti, koska vahvistuneen tilauksen sisältöä ei voi muuttaa.

Huomaa, että asiakastilisi tarjoushinta on henkilökohtainen. Jos jaat kuvavedokset kuvakaupan kautta muiden tilattaviksi, tarjoushintainen kuvatilaus ei ole jakolinkin vastaanottajien hyödynnettävissä.

Voinko jakaa kuvavedokset muiden nähtäväksi?

Voit halutessasi jakaa kuvakaupan muotokuvavedokset valitsemillesi henkilöille kuvavedosten vieressä olevasta Jaa kuvat -painikkeesta, sekä täyttämällä niiden henkilöiden sähköpostiosoitteet, joille haluat muotokuvat jaettavan. Kaveri- ja sisaruskuvien sekä ryhmäkuvien jakaminen ei valitettavasti ole tietosuojasyistä mahdollista.

Jakolinkin vastaanottajat voivat rekisteröityä kuvakauppamme käyttäjiksi, ja halutessaan tehdä oman kuvatilauksen. Huomaa, että asiakastilisi tarjoushinta on henkilökohtainen. Jos jaat kuvavedokset kuvakaupan kautta muiden tilattaviksi, tarjoushintainen kuvatilaus ei ole jakolinkin vastaanottajien hyödynnettävissä.

Tietoturvallisuussyiden takia ethän koskaan luovuta omia kirjautumistietojasi eli sähköpostiosoitettasi ja salasanaasi ulkopuolisille.

Miksi otettua ryhmäkuvaa tai kaverikuvia ei näy kuvakaupassa?

Ryhmä-, kaveri- ja sisaruskuvat ovat nähtävillä ainoastaan kuvaukseen ilmoittautumisen yhteydessä asiakastietonsa antavan huoltajan tai 18 vuotta täyttäneen kuvaukseen osallistujan asiakastilillä.

Jos kuvavedokset jaetaan kuvakaupastamme muille henkilöille, emme valitettavasti voi tietosuojasyistä toimittaa ryhmä-, kaveri- ja sisaruskuvia jakolinkin vastaanottajien nähtäville.

Näkyvätkö samaan perheeseen kuuluvien kuvavedokset samalla asiakastilillä?

Samaan perheeseen kuuluvien kuvavedokset ovat automaattisesti nähtävillä samalla asiakastilillä, jos olet antanut saman sähköpostiosoitteen sekä tilaajan nimen kaikkien perheessäsi kuvattujen ilmoittautumisen yhteydessä.

Jos kuvavedokset jaetaan kuvakaupastamme muille henkilöille, emme valitettavasti voi tietosuojasyistä toimittaa ryhmä-, kaveri- ja sisaruskuvia jakolinkin vastaanottajien nähtäville.

Onko kuvien tilaaminen pakollista?

Kuvaukseemme osallistuminen ei edellytä kuvien tilaamista.

Vaikka päättäisit jättää kuvatilauksen tekemättä, säilytämme kuvavedoksesi ja voit milloin tahansa kirjautua kuvakauppaamme tekemään kuvatilauksen.

Huomaa, että ensimmäisen tilauksen yhteydessä lunastettava tarjoushinta on käytettävissä vain rajoitetun ajan. Tämän jälkeen tuotteet ovat tilattavissa kuvakaupastamme normaalihinnoin.



Hinnat ja maksaminen

Miten voin maksaa tilaukseni kuvakaupassa?

Tarjoamme kuvatilauksen maksamiseen useita eri maksutapoja. Voit maksaa tilaamasi tuotteet verkkomaksuna, mobiilimaksuna tai korttimaksuna tilauksen vahvistamisen yhteydessä tai laskulla, joka toimitetaan kotiin kuvatilauksen mukana.

Jos maksat tilaamasi tuotteet laskulla, tilaukseen lisätään myös laskutuslisä 4,05 €.

Voinko siirtää laskuni eräpäivää?

Jos tarvitset maksuaikaa laskullesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mielellään jo ennen laskussa ilmoitettua eräpäivää tai mahdollisimman pian maksumuistutuksen saatuasi.

Ottaessasi yhteyttä asiakaspalveluumme laskun eräpäivän siirtämiseksi, valmistaudu ilmoittamaan tilauksesi laskunnumero sekä toivomasi uusi eräpäivä. Emme veloita eräpäivän siirrosta lisämaksua.

Maksumuistutuksen lähettämisestä veloitamme 5 €/muistutus.

Voinko maksaa samaan perheeseen kuuluvien kuvatilaukset samalla laskulla?

Emme valitettavasti voi yhdistää samaan perheeseen kuuluvien kuvattujen laskuja. Jokaisen kuvatun tilaus on maksettava erikseen kuvatilauksen mukana lähetetyllä laskulla.

Miten voin hyödyntää tarjoushinnan kuvatilauksessani?

Määräaikainen, ensimmäisen tilauksen yhteydessä hyödynnettävä tarjoushinta on automaattisesti käytettävissäsi, kun kirjaudut kuvakauppaamme. Voit selata tuotteita Valokuvat, Lahjatuotteet sekä Kortit -tuotekategorioista.

Voit tilata tuotteita kuvakaupastamme myös tarjouksen päätyttyä. Tällöin tuotteet ovat tilattavissa normaalihinnoin.

Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5 % 1.9.2024 alkaen.

Pidätämme oikeuden muuttaa sekä toistaiseksi voimassa olevan että määräaikaisen palvelusopimuksen sopimusehtoja, palvelun ominaisuuksia tai maksuja. Esimerkiksi, jos muutoksen taustalla on lainsäädännön muutos tai viranomaisen päätös tai sovittuun hintaan vaikuttava verojen tai muiden julkisten maksujen muutos.

Miksi tuotteiden hinnat vaihtelevat eri asiakkailla?

Kuvakauppamme tuotehinnat määräytyvät sopimuskohtaisesti. Kuviemme hinnoitteluun vaikuttavat mm. kuvattujen oppilaiden lukumäärä, sopimuksen kesto sekä järjestelypalkkion maksutapa.

Järjestelypalkkio on kuvauksen tilanneelle taholle kuvausjärjestelyistä ja käyttökuluista maksettava korvaus, joka kattaa mm. kuvauksen tilavuokran, siivouksen sekä muut käyttökulut. Kuvauksen tilannut taho saattaa ohjata järjestelypalkkion osittain tai kokonaisuudessaan hyvitettäväksi kuvien hintoihin, jolloin eri asiakkaiden hinnoissa saattaa esiintyä vaihtelua.

Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5 % 1.9.2024 alkaen.

Pidätämme oikeuden muuttaa sekä toistaiseksi voimassa olevan että määräaikaisen palvelusopimuksen sopimusehtoja, palvelun ominaisuuksia tai maksuja. Esimerkiksi, jos muutoksen taustalla on lainsäädännön muutos tai viranomaisen päätös tai sovittuun hintaan vaikuttava verojen tai muiden julkisten maksujen muutos.



Toimitus

Kuinka nopeasti tilaukseni toimitetaan?

Lähetämme tuotteet noin 1–2 viikon kuluttua tilauksen vahvistamisesta.

Huomaa, että joskus Postin tai muun kuljetuspalvelun toimitushäiriöistä johtuen tilauksen toimittamisessa saattaa esiintyä viiveitä.

Miksi tilaukseni toimitetaan useassa eri lähetyksessä?

Toimitamme valokuvat pääsääntöisesti kirjepostina asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen.

Lahjatuotteet, kuten mukit, avaimenperät, pöytätaulut sekä kuvasuurennokset toimitetaan erillisenä lähetyksenä, jotka on merkitty tilausvahvistukseen ja laskuun tähdellä (*).

Miksi joillekin kuvat toimitetaan nopeammin?

Valmistamme ja lähetämme kuvatuotteet asiakkaillemme siinä järjestyksessä, kun tilaus vahvistetaan kuvakaupassa. Mitä aiemmin tilaat kuvasi, sitä nopeammin saat ne kotiisi.

Miksi joidenkin kuvatuotteiden väreissä esiintyy eroavaisuuksia?

Valokuvien ja lahjatuotteiden valmistuksessa käytettävät erilaiset painomenetelmät sekä materiaalit, joille kuva on painettu, saattavat aiheuttaa eroavaisuuksia tuotteiden värisävyihin. Esim. kiiltäväpintaiselle materiaalille painetut värisävyt saattavat näyttää kirkkaammilta mattapintaiselle materiaalille painettuihin kuviin verrattuna.



Reklamaatio / Palautus

Onko tilaamillani tuotteilla vaihto- tai palautusoikeus?

Jos kuvakaupastamme tilaamasi tuote on viallinen, voit vaihtaa tuotteen tekemällä reklamaation asiakaspalveluumme 14 päivän sisällä tuotteen saapumisesta.

Kannustamme asiakkaitamme vastuulliseen ostamiseen, joten muissa kuin reklamaatiotapauksissa asiakkaalle yksilöllisesti valmistettujen kuvatuotteiden palauttamiselle ei ole lainmukaista perustetta. Kampanjakuvapaketeilla ei myöskään ole vaihto- eikä palautusoikeutta.

Miten teen reklamaation tilauksestani?

Jos tilaamasi tuote on vioittunut, tilaus sisältää väärän tuotteen tai tilaamasi tuote puuttuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@urheilukuvat.fi.

Laita sähköpostin viestin aiheeksi/otsikoksi: REKLAMAATIO.

Kuvaile viestissäsi huomautettava syy mahdollisimman tarkasti ja liitä mukaan kuva vaurioituneista tuotteista.

Kerro myös kuvatun nimi, koulun/päiväkodin/seuran nimi sekä luokkatunnus/ryhmä.

Saat asiakaspalvelustamme lisäohjeet viallisen tuotteen palautusta varten.




Kuvauksesta sopiminen

Kuvauksen järjestäminen

Miten pyydän tarjouksen kuvauksesta?

Voit jättää tarjouspyynnön puhelimitse, sähköpostitse tai nettisivujemme yhteydenottolomakkeen kautta. Löydät yhteystietomme tästä.

Tulemme myös mielellämme paikan päälle kartoittamaan kuvaustoiveenne sekä esittelemään tuotevalikoimaamme ennen tarjouksen jättämistä.

Kuka vastaa kuvausjärjestelyistä?

Tavallisesti koulu/päiväkoti/urheiluseura nimeää oman vastuuhenkilön huolehtimaan kuvausjärjestelyistä.

Toimitamme vastuuhenkilölle selkeän ohjeistuksen kuvausjärjestelyjen toteuttamista varten. Ennen kuvauspäivää kuvaaja käy vastuuhenkilön kanssa kuvaussuunnitelman läpi.

Mikä on järjestelypalkkio?

Järjestelypalkkio on kuvauksen tilanneelle taholle kuvausjärjestelyistä ja käyttökuluista maksettava korvaus, joka kattaa mm. kuvauksen tilavuokran, siivouksen sekä muut käyttökulut.

Korvaus voidaan maksaa rahana tai ohjata hyvityksenä osittain tai kokonaisuudessaan kuvien hintoihin.

Opetushallituksen ohjeistuksen mukaan järjestelypalkkio ei saa olla tavaraa, eikä sitä tule sisällyttää kuvaussopimukseen siten, että siitä tulisi koulun henkilökunnalle, oppilaille tai heidän huoltajilleen henkilökohtaista etua.




Varmista kuvakaupan toimivuus hyväksymällä evästeet!

Käytämme evästeitä parantaaksemme kuvakaupan toimivuutta ja suorituskykyä.
Valitse "Hyväksy kaikki evästeet" jatkaaksesi sivuston selaamista, kun sen kaikki ominaisuudet ovat käytössä. Tai "Käytä vain välttämättömiä evästeitä" kuvakauppaan kirjautuaksesi.
Lue lisää

Käytä vain välttämättömiä evästeitä