Ohjeet

Apua ja ohjeita


Nettikauppaan kirjautuminen

Pitääkö minun käydä nettikaupassa, jotta saan koulu-, päiväkoti- tai urheilukuvat?

Ei. Nettikaupassa asiointi on vapaaehtoista. Nettikaupassa pystyy kuitenkin muokkaamaan tilausta vapaasti muokkausaikana. Mikäli et kirjaudu nettikauppaan muokkausaikana, saat kotiin nähtäväksi tilauslomakkeen mukaisen paketin. Kuvissa oleva ilme on tässä tapauksessa kuvaajan valitsema. Kaikilla tuotteillamme (poislukien digitaaliset kuvatuotteet) on 14 päivän palautusoikeus.

Miten pääsen nettikauppaan ensimmäisellä käyntikerralla?

Vieraillessasi nettikaupassa ensimmäistä kertaa sinun tulee rekisteröityä, jotta pystyt katselemaan kuvia ja muokkaamaan tilausta. Lähetämme sinulle joko käyttäjätunnuksen ja salasanan tai oppilaskoodin, jolla voit rekisteröityä (oppilaskoodia voi käyttää vain kerran). Syötä tiedot oikeisiin kenttiin. Olemme vieneet tietosi järjestelmään tilauslomakkeen perusteella. Tarkistathan, että tiedot ovat oikein, ennen kuin jatkat rekisteröitymistä. Nettikauppaan tarvitsee rekisteröityä vain kerran.

Miten kirjaudun nettikauppaan?

Voit kirjautua sisään syöttämällä sähköpostiosoitteesi ja salasanasi, jonka olet valinnut rekisteröitymisessä vastaaviin kenttiin ja napsauttamalla Kirjaudu sisään. Oppilaskoodia voi käyttää vain kerran.

Otitte kuvat kaikista lapsistani. Näkyvätkö kaikkien lasten kuvat samassa paikassa?

Mikäli olet antanut kaikkiin tilauslomakkeisiin saman sähköpostiosoitteen, pystymme liittämään kaikkien lastesi tilaukset kyseiseen sähköpostiosoitteeseen. Tällä tavoin huoltajan tarvitsee rekisteröityä vain kerran. Mikäli nettikaupassa ei näy kaikkia jo kuvattuja lapsia, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.


Evästeet

Tällä sivustolla käytetään väliaikaisia evästeitä eli istuntoevästeitä. Istuntoeväste on tekstitiedosto, joka häviää automaattisesti, kun selain suljetaan. Käytämme evästeitä sisäänkirjautumiseen sekä helpottamaan ja nopeuttamaan tilauskokemusta.

Kuinka otan käyttöön evästeet (cookies) ja Javascriptin webbiselaimessani?

Nettikaupassamme käytetään Javascriptiä ja evästeitä kuvatilauksen sujuvuuden ja tehokkuuden takaamiseksi.

Evästeet ja Javascript otetaan käyttöön eri tavoilla käytössä olevasta webbiselaimesta riippuen. Seuraavat linkit opastavat, miten eväste- ja Javascript-asetuksia hallitaan yleisimmissä webbiselaimissa.

Evästeet:
Internet Explorer: http://windows.microsoft.com/fi-fi/internet-explorer/delete-manage-cookies#ie=ie-11
Firefox: https://support.mozilla.org/fi/kb/evasteiden-paalle-ja-poiskytkeminen
Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=fi

Javascript:
Internet Explorer: https://support.microsoft.com/en-us/help/3135465/how-to-enable-javascript-in-windows
Firefox: https://support.mozilla.org/fi/kb/javascript-asetukset?redirectlocale=en-US&redirectslug=JavaScript
Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/114662?hl=fi

Tilauksen muokkaaminen

Mikä on timanttitilaus? Entä mikä on normaali tilaus?

Timanttitilaus on tilausomakkeeseen perustuva ensitilaus. Tilausta voi muokata muokkausaikana (ilmoitettu lähettämässämme viestissä).

Normaali tilaus on timanttitilauksen vahvistamisen tai muokkausajan umpeutumisen jälkeen tehty tilaus. Kaikki sukulaisten tekemät tilaukset ovat normaaleja tilauksia. Normaali tilaus ei korvaa timanttitilausta, vaan on oma erillinen tilauksensa. Timanttitilauksen edut eivät koske normaaleja tilauksia.

Miten muokkaan timanttitilausta?

Kirjautumisen jälkeen avautuvalla sivulla näet koko tilauksesi. Voit vapaasti lisätä tai poistaa tuotteita, vaihtaa tuotegrafiikoita, ilmeitä ja tuotteiden lukumääriä tuotetta klikkaamalla. Jos koulullasi/päiväkodillasi/urheiluseurallasi on erikoishintoja, ne näkyvät nettikaupassa automaattisesti. Voit muokata kaikkien lasten tilauksia samaan aikaan.

Voit myös lisätä tuotteita avaamalla tuotekategorioita pudotusvalikosta. Avattuasi tuotesivun voit valita kuvan, taustagrafiikan, lukumäärän ja mahdolliset muut yksityiskohdat tuotteellesi.

Kun tilauksesi on valmis, valitse "Vahvista tilaus". Näin pääset tarkistamaan tilauksesi ja osoitetiedot sekä vahvistamaan tilauksen. Voit valita maksutavaksi verkkomaksun tai laskun. Laskutuslisä on 2,95 €. Vahvistamisen jälkeen tilaus siirtyy valmistukseen ja se toimitetaan suoraan kotiin. Muista muokata kaikkien lastesi tilaukset ennen vahvistamista.

Jos tilauksesi on tyhjä, timanttitilauksesi on vahvistettu tai muokkausaika on päättynyt.


Tuotteet

Miten vaihdan ilmeen tuotteeseen?

Klikkaa tuotetta, johon haluat valita ilmeen. Ilmettä voi vaihtaa sivun oikeasta laidasta "Ilme"-otsikon alapuolelta. Alkuperäiseen tilaukseen lisäämiisi tuotteisiin voi vaihtaa eri oppilaiden kuvia valitsemalla oppilaan alasvetovalikosta.

Miten vaihdan tuotteen kappalemäärän?

Klikkaa tuotetta, jonka kappalemäärää haluat muuttaa. Valitse sitten haluamasi kappalemäärä pudotusvalikosta. Jos haluat poistaa tuotteen kokonaan valitsemalla kappalemääräksi 0 kpl. Tiedot päivittyvät ostoskoriin, kun painat ”Päivitä”-nappia.

Miksi valokuvien ja kuvatuotteiden värit eroavat toisistaan?

Valokuvat ja kuvatuotteet valmistetaan erilaisilla painomenetelmillä, joten värit saattavat toistua eri tavalla painotuotteesta riippuen. Valokuvat valmistetaan aidolle valokuvapaperille, kuvatuotteiden (esim. mukit) valmistuksessa hyödynnetään sublimaatiotekniikkaa.

Molemmissa valmistusmenetelmissä on huomioitu laadun lisäksi erityisesti painojäljen kestävyys lopullisessa tuotteessa: valokuvamme kestävät oikein säilytettynä 100 vuotta. Myös sublimaatiolla painetut kuvatuotteet kestävät hyvin pesua ja kulutusta.


Toimitus

Sain kuvapaketin kotiini, mutta tilauksestani puuttuu tuotteita.

Erikoistuotteet, kuten mukit, avaimenperät, pöytätaulut ja kuvien suurennokset toimitetaan erillisenä lähetyksenä, joka saattaa saapua eri aikaan kuin perinteiset kuvatuotteet. Kyseiset tuotteet on merkitty tilausvahvistukseen ja laskuun tähdellä *.

Miksi muut ovat saaneet kuvatilauksensa postitse ennen minua, vaikka kuvat otettiin samana päivänä?

Tilaukset siirtyvät valmistukseen vahvistamisjärjestyksessä. Osa asiakkaista kirjautuu nettikauppaan ja vahvistaa tilauksen heti tunnukset saatuaan, osa vasta parin päivän päästä. Osa kirjautuu nettikauppaan muttei vahvista tilausta. Vahvistamaton tilaus siirtyy valmistukseen automaattisesti muokkausajan umpeuduttua.


Palauttaminen

Voiko kaikenlaisia tuotteita palauttaa?

Kaikilla tuotteillamme (poislukien digitaaliset kuvatuotteet) on 14 päivän palautusoikeus.

Voinko palauttaa vain osan tuotteista?

Kyllä.

Miten lähetän tuotteet takaisin?

Irrota laskussa oleva tarra ja liimaa se kuvakuoressa olevan ikkunan päälle. Voit myös käyttää mitä tahansa muuta kirjekuorta.

  • Palautusosoite on:
    Seppälän Urheilukuvat
    Tunnus 5006054
    00003 VASTAUSLÄHETYS
  • Jos tarraa ei ole, kirjoita kuoreen osoitteen lisäksi myös laskun numero.
  • Laita kuoreen tuotteet, jotka haluat palauttaa. Kaikki tuotteet, myös monen kuvan kuva-arkit, on palautettava kokonaisina.
  • Sulje kuori huolellisesti ja toimita lähimpään postilaatikkoon. Postimerkkiä ei tarvita.
Miten maksan pitämäni tuotteet?
  • Verkkomaksulla tilausta tehdessä.
  • Laskulla, laskutuslisä 2,95 €.
    • Maksa eräpäivään mennessä vain ne tuotteet, jotka päätit pitää.
    • Vähennä laskun loppusummasta palauttamiesi tuotteiden hinta.
    • Emme lähetä uutta laskua, joten käytä tuotteiden mukana tullutta laskua.
Kuvasitte molemmat lapseni. Voinko maksaa molempien kuvatilaukset samalla laskulla?

Laskuja ei voi yhdistää. Jokainen tilaus on maksettava mukana tulleella laskulla.


Reklamaatio

Mikäli sinulla on huomautettavaa lähetyksestä, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@urheilukuvat.fi mahdollisimman pian.:

  • Laita viestin aiheeksi/otsikoksi REKLAMAATIO.
  • Kirjoita viestiin huomautuksen syy mahdollisimman tarkasti.
  • Kerro myös lapsen nimi, koulun/päiväkodin nimi sekä luokkatunnus/ryhmä.

Eri talouksissa asuvat huoltajat

Lapsen huoltajat asuvat eri talouksissa. Miten molemmat saavat kuvia?

Molempien kannattaa täyttää oma tilauslomake ennen kuvausta. Koululta/päiväkodilta/seuralta voi pyytää toisellekin vanhemmalle tilauslomakkeen niin molemmat saavat tiedon, kun tilaus on nettikaupassa muokattavissa. Mikäli lomaketta ei ole täytetty, ota yhteyttä asiakaspalveluun.


Kuvien jakaminen sukulaisille ja ystäville

Miten sukulaiset ja ystävät pääsevät nettikauppaan katsomaan kuvia?

Voit jakaa kuvat ”Tilaukseni”-sivulla klikkaamalla kuvien vieressä olevaa nappia ja antamalla sähköpostiosoitteet. Älä koskaan lähetä omia kirjautumistietojasi eli sähköpostiosoitettasi ja salasanaasi muille. Linkin saaneet sukulaiset voivat kirjautua omilla tiedoillaan ja tehdä halutessaan oman tilauksen. Timanttitilauksen edut eivät koske linkin saaneita sukulaisia.


Sähköpostia ei tullut

En saanut sähköpostia. Mitä tehdä?

Jos lähettämämme sähköpostiviestit eivät tule perille, tarkista:

  • onko sähköpostilaatikkosi luullut viestiä roskapostiksi
  • onko sähköpostilaatikkosi täynnä
  • onko sähköpostiosoitteesi kirjoitettu oikein. Löydät tietosi nettikaupan Omat tietoni -osiosta. Jos et pääse kirjautumaan sisään, löydät kirjautumistietosi myös lähettämästämme tekstiviestistä.

Muissa tapauksissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme.